VZV Waterpolo Corona protocol

Update versie 28-01-2022

VZV Waterpolo wedstrijd Corona protocol

Elke speler en bezoeker is zelf verantwoordelijk voor de naleving van de corona maatregelen. Indien men zich hier niet aan houdt dan diskwalificeer je jezelf, je team, jouw vereniging, onze vereniging en het zwembad.

Wij als VZV hebben in samenspraak met zwembad De Heerenduinen (gemeente Velsen) er alles aan gedaan om de organisatie in goede banen te laten verlopen zodat wij onze sport kunnen beoefenen. Eventuele boetes en / of andere handhavende maatregelen zijn geheel ter verantwoording voor de speler/bezoeker. VZV en zwembad De Heerenduinen nemen daar geen verantwoordelijkheid voor omdat wij van mening zijn dat wij aan alles gedacht hebben om de sportwedstrijden verantwoord en conform de richtlijnen van het RIVM en de KNZB te laten verlopen.

Wij vragen u beleefd en met respect voor ieders standpunt om de opgelegde maatregelen zo goed als mogelijk op te volgen. Onnodige discussies, schelden of ander opstandig gedrag gaat ons niet verder helpen.
De basisregels blijven van kracht, namelijk bij klachten blijf je thuis en laat je je testen, houd zoveel mogelijk 1,5 meter afstand en was regelmatig je handen.

Volg indien nodig de instructies en/of aanwijzingen op van de Corona Coördinator. Hij of zij is herkenbaar aan het gele hesje.

Bezoek aan het zwembad

• Hou ook buiten voor het zwembad bij de centrale ingang zo ver als mogelijk de 1,5 meter afstand in acht. Ga gefaseerd het zwembad in.
  • Totdat uw CTB is gecontroleerd (i.c.m. uw ID) verzoeken wij u om een mondkapje te dragen. De controle vindt namelijk niet bij de ingang van het zwembad plaats en vanaf 6 november is het dragen van een mondkapje verplicht in openbare ruimten.
  • De route van aankomst en vertrek in het zwembad is zichtbaar;
  • U wordt gecontroleerd op het in bezit hebben van een CTB volgens de richtlijnen van zwembad de Heerenduinen die u hier kunt lezen.

Omkleden in het zwembad:

• De deelnemers kunnen gebruik maken van de wisselcabines/ de kleine hokjes.
  • De gemeenschappelijke kleedruimten worden niet gebruikt.
  • Voor alle poloërs geldt; Kom zoveel mogelijk in zwemkleding naar het zwembad!
  • Het dragen van badslippers in het zwembad is verplicht!
  • Scheidsrechters komen zoveel als mogelijk al omgekleed naar het zwembad.

In het bad

• In principe is men al grotendeels in zwemkleding naar het bad gekomen. Zo niet dan kan men zich omkleden in de kleedhokjes.
Scheidsrechters
  • Scheidsrechters kunnen gebruik maken van de 1e rij van de achterste rij kleedhokjes, dus na kleedkamer 5. Vervolgens lopen zij via de aangegeven looproute naar het wedstrijdbad. (via de douche ruimte naar het wedstrijd bad)
Toilet- douche
  • Bezoekers/zwemmers worden voorafgaand aan bezoek verzocht thuis naar toilet te gaan;
  • Toiletbezoek in badinrichting dient tot een minimum beperkt te worden.
  • Douche gebruik is mogelijk, thuis douchen is de beste optie.

Voor en tijdens de wedstrijd:

• Op de kant hanteert men zoveel als mogelijk de 1,5 meter afstand. Dat geldt voor scheidsrechters, spelers, coaches en begeleiders.
  • Overige aanwijzingen met betrekking tot wisselen, schreeuwen / roepen in het water, time-outs etc zijn van kracht conform het KNZB protocol.

Na de wedstrijd:

• Na de wedstrijd is het verzoek om zo snel mogelijk het wedstrijdbad te verlaten zodat de volgende teams het wedstrijdbad kunnen betreden.

Bezoekers op de tribune:

• Toeschouwers zijn welkom mits zij zittend plaatsnemen op de stickers die zijn aangebracht op tribune. Bij de ingang zal gevraagd worden om een CTB (i.c.m. een ID). Er zijn in totaal 19 zitplaatsen beschikbaar. 10 plaatsen voor VZV bezoekers en 9 zitplaatsen voor onze tegenstanders. Wij vragen een ieder ook op de tribune de huidige richtlijnen te respecteren en na te leven.