nieuwsbrief jaargang 4 nr 2 juli 2021

Vzv nieuwsbrief, jaargang 4, nr. 2 juli 2021

Beste leden, ouders, verzorgers, familie, vrienden en sponsors van de Velser Zwem Vereniging!

Bestuur

Het seizoen 2020-2021 zit erop. Wat een vreemd seizoen. Wat enigszins 'normaal' leek te beginnen werd al snel een seizoen vol met sluitingen, aanpassingen, wisselende berichten en voor sommigen groot of klein coronaleed.

Het Bestuur is en blijft nog steeds veelvuldig in gesprek met de gemeente Velsen. Recent hebben we bericht gekregen dat we gecompenseerd gaan worden voor Q1 2021. Wij gaan u daar z.s.m. over informeren hoe we dit eventueel weer terug laten vloeien aan de leden.

Als Bestuur van VZV zijn wij sinds 01 juli up to date wat betreft de nieuwe wet WBTR, Wet Bestuur en Toezicht Rechtspersonen. Een maatregel vanuit de overheid om goed Bestuur te waarborgen. Als Bestuur van VZV zijn we ons bewust van onze verantwoordelijkheden en conformeren ons dan ook zeker aan de nieuwe wet. Onder andere worden de Statuten en het huishoudelijk reglement aangepast. Hoe en wanneer dat gaat gebeuren gaat u uiteraard op tijd van ons horen!

Vrijwilligerswerk is ontzettend leuk en waardevol! Vriendschap, plezier en betrokkenheid en iets extra's voor je club kunnen doen geeft een goed gevoel. Het Bestuur van VZV is echt met spoed op zoek naar dat commerciële talent die onze Sponsor Commissie wil aansturen en met haar/zijn creatieve en commerciële talent VZV verder te helpen. Dus ben jij of ken jij die Sales manager, Sales accountant, sublieme verkoper en/of enorme enthousiasteling met een vlotte babbel? Meld je aan!

Maar we moeten ook op zoek naar een nieuwe Penningmeester. Debby Heere heeft een mooie kans gekregen op haar werk en heeft die geaccepteerd wat helaas betekent dat de tijd en energie als PM in het gedrang kwam. Dus ben je financieel / boekhoudkundig een talent en vind je het leuk om VZV te helpen?

Meld je aub aan via [email protected] (of bij de bekende gezichten in/om het bad) en dan gaan we snel in gesprek om inzage te geven wat e.e.a.inhoudt. We hebben u echt nodig!

Elementair zwemmen

Ondanks alle coronaperikelen ging de Commissie Elementair, onze les zwem afdeling, als een speer. Al onze goed opgeleide vrijwilligers vonden snel hun ritme weer aan de badrand met het lesgeven. Dit resulteerde in een extra ronde afzwemmen op 20 juni jl. Onze huisfotograaf Dirk Raap heeft weer een uitgebreide fotoreportage gemaakt : www.velserzwemvereniging.nl/1414/afzwemmen-a-b-en-c-diploma-20-06-2021/?type=1&from=0

Na een welverdiende zomervakantie starten we weer in augustus. Alle info, tijden, badjes etc. U vindt het op www.velserzwemvereniging.nl

Sponsor Commissie

Net als veel verenigingen hebben de ondernemers het ook lastig in deze tijd. Daarom wil de sponsor commissie hun dank uitspreken voor onze sponsors en leden van de VZV Business Club die VZV ondersteunen in onze doelstellingen en daarmee het zwemmen betaalbaar houden. In dit bericht https://www.velserzwemvereniging.nl/1/238/wordt-u-ook-een--sponsor-van-vzv/ hebben we onze sponsors nogmaals onder de aandacht gebracht. Er zijn trouwens nog 2 schermen in het zwembad beschikbaar voor uw bedrijf. [email protected]

Op de ALV van 30 maart jl. heeft Berend Meems afscheid genomen als Bestuurslid namens de sponsor commissie. Hiermee maakt hij plaats voor jong(er) betrokken en enthousiast commercieel talent. Meldt u aan via [email protected] . Dan gaan we graag met u in gesprek over wat deze vrijwilligersfunctie in houdt. We hebben u hard nodig.

Oja, en er is nog plek op ons mooie 50/50 bord in de centrale hal van het zwembad. Uw naam of bedrijf prominent "in the picture" voor slechts €50,- per jaar www.velserzwemvereniging.nl/1297/leden-fifty-fifty-club/

Activiteiten Commissie

EINDELIJK! We mochten weer een activiteit ondernemen! En dat liet de Activiteiten Commissie zich geen 2x zeggen. Uiteraard richtte de activiteit zich op onze jeugd, onze toekomst! Een heerlijk, gezellige en actieve spelletjesmiddag bij de blokhut van de scouting leverde alleen maar blije gezichten op! Ongeveer 20 kinderen en de begeleiding vanuit de AC hebben een top middag gehad. Zie hier de foto's https://www.velserzwemvereniging.nl/1/251/spelletjesmiddag-een-succes/ . Achter de schermen wordt er hard gewerkt om zo snel als mogelijk en verantwoord is, weer een groot VZV feest te organiseren. Houdt u onze website en FB pagina in de gaten!

Waterpolo

Er is nog lekker getraind in de Heerenduinen en vervolgens na een korte pauze zijn de selecties en echte diehards alweer begonnen in het buitenbad van Heiloo aan de voorbereidingen van het nieuwe seizoen.

De damesselectie heeft een nieuwe trainer/coach, Sandra Kaijzer. Na ervaring opgedaan te hebben als teammanager en assistent bij Joachim de Ruijsscher (nu dames 1 UZSC trainer) bij zowel ons eigen VZV H1 en later ook bij De Ham H1, is voor Sandra nu de stap gekomen om zelf de eindverantwoording te pakken. Iets waar de WPC met vol vertrouwen tegen aan kijkt voor komend seizoen. Sandra wordt ondersteund door Jan Willem Kaijzer, een combi die al vele jaren stand houdt! Jasper Weber is inmiddels bij de WPC gestart als nieuwe coördinator van het dameswaterpolo. Voor dames 2 zijn we nog hard op zoek naar een trainer/coach. Wie o wie?

De herenselectie gaat verder met Erik vd Brom. De WPC en de selectie kijken uit naar een eerste volledig seizoen onder leiding van Erik. Vanuit de diverse clubs stromen de (oud) VZV'ers weer terug naar het oude nest. Zo zijn bv Raymond en Stephan Dieckman weer terug, waarbij Raymond zich gaat richten op de keeperstraining van de heren en damesselectie en Stephan als keeper is toegevoegd aan de herenselectie. Welkom terug!

Heren 1 is nog wel op zoek naar een teammanager / assistent voor Erik www.velserzwemvereniging.nl/1/250/vzv-op-zoek-naar-team-manager/

Ik wens jullie allemaal een fijne zomer, blijf gezond en hopelijk tot snel weer in het zwembad!