veel gestelde vragen

Inschrijven kan via de wachtlijst op deze website (of klik hier) Wij sturen hiervan geen bevestiging. U kunt uw kind vanaf elke leeftijd opgeven, echter roepen wij pas op vanaf 5 jaar, en op datum van inschrijving.

Kinderen van 5 jaar zijn al wat beter motorisch, krachtiger en kunnen zich al beter concentreren dan 4 jarigen. Daarom roepen wij pas op vanaf 5 jaar.

Tip: Het scheelt enorm als u lekker gaat zwemmen met uw kind,  gezicht en haren natmaken en plezier hebben in het water. Des te eerder zijn ze watervrees vrij.

Uw kind wordt opgeroepen vanaf 5 jaar, en op datum van inschrijving.

U ontvangt een email met uitnodiging. Bij geen reactie proberen wij u op het opgegeven telefoonnummer te bereiken. Bij geen gehoor of reactie verwijderen wij het kind van de wachtlijst. Zorg er voor dat wij altijd de laatst bekende contactgegevens hebben.

Na de definitieve inschrijving en betaling lidmaatschap verwachten wij u met uw kind op de oproepdatum bij het zwembad.

Wellicht is uw kind nog niet aan de beurt, of is uw emailadres / telefoonnummer gewijzigd. Zorg er aub voor dat wij de juiste contactgegvens hebben.
Wilt u een contact of adreswijziging doorgeven aan ons,  doe dit dan aub via [email protected]

Het landelijk gemiddelde is ongeveer 1,5 jaar. Als het kind vaak afwezig is zal het geleerde snel vergeten zijn. Het moet inslijten, en oefening baart kunst.
Wij geven 2 x in de week les nl 1 x 40 minuten, en 1 x 30 minuten in badje 0,1, en 2.  In bad 3,4, en 5 zal het 2 x 40 minuten zijn op de maandagavond en de woensdagavond.

Als kinderen watervreesvrij zijn gaat het aanleren sneller, ook als ze wat ouder zijn. Dit heeft veelal te maken met de motoriek, en ook het speels zijn speelt een rol

Tijdens de zwemlessen dragen de kinderen uitsluitend een zwembroek of een badpak (beide zijn nauwsluitend) zie voorbeeld.

Alle andere zwemkleding is NIET toegestaan
Dus géén zwemshort of beachshort,  géén drijfpak, géén legging, géén ondergoed en ook géén andere lichaamsbedekkende kledingstukken (bv een hoofddoek) Dit beïnvloed namelijk het drijfvermogen, ook geeft deze kleding weerstand bij de zwemlessen.

Helaas, maar NEE. In het dagelijks leven loopt uw kind ook niet met een zwembrilletje op. Een kind moet zich ten alle tijde kunnen redden in het water.

Bij eventuele zware oogafwijkingen kunnen wij hiervan af wijken, maar daarvoor heeft u wel een doktersverklaring nodig.

Tijdens de vakanties zwemmen wij niet altijd door.
Wij adviseren om met enige regelmaat het lesrooster te bekijken sws om bijzonderenheden te zien en wanneer er wel of niet gewommen wordt in de vakanties
Gebruik deze link om het rooster direct in te zien.

Wij hebben een zij-instroomformulier op deze website staan voor het A, B, en C diploma, echter zitten onze banen en badjes erg vol, en heel soms is er een plekje vrij.  Wilt u dat uw kind instroomt bij ons, neem dan even contact op via de mail op [email protected].

Zij-instroom voor diploma A kan pas vanaf badje 3 wanneer uw kind door middel van een voorzwemmoment heeft laten zien dat hij of zij de combinatie schoolslag voldoende beheerst. Deze slag leren wij de kinderen al aan in badje 2

Voor het A en B diploma:
uiteraard badkleding, daarnaast T shirt of blouse met lange mouw. Lange broek bij voorkeur dunne zomerbroek met rits. Maar bv geen legging of pyamabroek. Ook geen jogging broek, trainingsbroek of dikke spijkerbroek. Deze worden extra zwaar in het water. En waterschoentjes.

Voor het C diploma: Badkleding, T shirt met lange mouw, lange broek met rits, regen of windjack met lange mouwen van een soort nylon, en waterschoentjes. Zonder waterschoentjes kunnen wij uw kind niet laten afzwemmen, dus vergeet ze niet.

De zwemlessen met kleding aan vind u terug op ons jaarrooster. Ook de kledingeisen vind u daar terug.

Op het bord in de hal van het zwembad hangt regelmatig een aankondiging dat u mag komen kijken met max 3 personen. Dus ja er worden kijkavonden georganiseerd. Ook wordt op onze website en Facebook pagina aangegeven wanneer er kijkavonden zijn.

Denkt u even aan de volgende regels:
* Bij alle badjes mag er, de laatste 20 minuten van de les,  langs de badrand gekeken worden naar de prestaties van onze jongste toppers.
*Trek overschoenentjes of badslippers aan!
* Kinderen zonder zwemdiploma zijn helaas niet welkom om te komen kijken,  dit i.v.m. de veiligheid.
* Zijn er vragen? Stel deze dan op de kijkavond!
* Foto's maken van je kind? Dat mag uiteraard,  maar géén foto's van onze lesgevers of van andere kinderen

Vanuit de AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming) wetgeving is het niet toegestaan om foto en videobeelden te maken van uw kind ten tijde van de lessen. Veelal staan er ook andere personen bij (denk aan lesgevers) Wanneer personen herkenbaar op beeld staan, gaat het om persoonsgegevens.

Alleen tijdens het afzwemmen staan wij toe om foto en videobeelden te maken van uw kind.

Kinderen zijn vaak snel afgeleid, en gaan dan zwaaien naar u als ouder. Hierdoor verliest het kind zijn concentratie en wordt het lesgeven belemmerd. Voor iedereen is het beter dat u uw kind niet afleid vanaf de balustrade of de tribune tegenhet glas aan en zwaaiende of zwemmende bewegingen maakt.

Hoe leuk het ook is...... AUB Niet Doen.

Wanneer u het toegangsbandje bent kwijtgeraakt moet u een nieuw bandje aanvragen om door het draaipoortje binnen te komen.
Dit doet u door middel van dit formulier "aanvraagformulier toegangsbandje zwembad" op deze website in te vullen.
Wanneer het bandje klaar ligt, krijgt u hiervan bericht via email. Er zijn wel kosten aan verbonden voor het maken en leveren van een nieuw toegangsbandje
Aan de kleur van de bandjes kunnen de lesgevers zien in welk badje het kind thuis hoort.  Dit vinden wij belangrijk voor de veiligheid van uw kind, dat het niet in een verkeerde zwemzaal terecht komt.
Bij VZV streven wij er naar om 3 x per jaar af te zwemmen. De weken voorafgaand aan het afzwemmen worden er diverse proefzwemlessen gehouden waarin de kinderen worden getoetst.
Omdat wij enkel met vrijwilligers werken die ook overdag een job hebben, is er besloten om geen gebruik te maken van telefonische bereikbaarheid. Wanneer u met ons in contact wil komen, kunt u gebruik maken van onze websiteformulieren of per email op [email protected]. Wij streven ernaar om u zo spoedig mogelijk antwoord te geven. Dit kan 1 a 2 dagen duren.

Verdere informatie kunt u uitgebreid vinden op deze website onder "leszwemmen"
NEE. Wanneer uw kind besluit om niet door te gaan voor een volgend zwemdiploma, zal het opzegformulier op deze webste moeten worden ingevuld. Volgens de procedure moeten opzeggingen schriftelijk worden doorgegeven. Hiervoor kunt u ook dit formulier gebruiken..