Administratiekantoor Gerrits zoekt een Zelfstandig assistent accountant MBO/HBO (studerend)

Gerrits.jpgEen van onze sponsoren heeft onderstaande vacature open staan, wellicht ben jij diegene die gezocht wordt.

Administratiekantoor Gerrits is vanwege sterke groei per direct op zoek naar een Zelfstandig assistent accountant MBO/HBO (studerend).

24 – 40 uur per week

Functieomschrijving

Als (gevorderd)assistent accountant krijg je je eigen interessante klanten uit het MKB segment. Je onderhoud een goede relatie met onze klanten en verzorgt de administratie, stelt de jaarcijfers en het jaardossier samen, en doet de belastingaangiften (BTW, IB VPB). Je maakt voorstellen voor verbeteren van de administratie en het optimaliseren van de belastingen. Je maakt de planning voor de te verrichten werkzaamheden en bewaakt deze. Je brengt gezelligheid met je mee.

Wij ondersteunen je op alle gebieden in het uitoefenen van je vak. We hebben een modern goed bereikbaar administratie- en belastingadvieskantoor in de Waarderpolder in Haarlem. We werken met de nieuwste software en ‘in the cloud’ We hebben ergonomisch elektrisch verstelbare bureau’s met optioneel bureaufietsen om ook tijdens het werk fit en alert te blijven. We bieden een goede beloning met studiemogelijkheden.

We hebben een zeer divers pakket aan klanten, waaronder fysiotherapeuten, artsen, reclamebureau’s, Horeca bedrijven, winkels, ZZP-ers, aannemers en bouwtechnici, autobedrijven, webdesigners etc.

Taken en verantwoordelijkheden

De taken en verantwoordelijkheden bestaan o.a. uit:

• Verzamelen van alle benodigde stukken van de klanten voor het doen van de administratie
  • Klanten instrueren hoe en wanneer zij de juiste stukken aanleveren
  • Verwerken van de administratie in Exact –Online of overige pakketten of uit laten voeren door een collega
  • Aansturen en begeleiden van uitvoerende collega’s
  • Doen van de aangifte omzetbelasting
  • Opstellen van de jaarrekening en jaardossier, doen van controles
  • Aangifte inkomstenbelasting en aangifte vennootschapsbelasting doen met Nextens
  • Gevraagd en ongevraagd meedenken en adviseren hoe klanten en wij dingen beter kunnen doen
  • Begeleiden van stagiaires

Benodigde kennis

• Je hebt een afgeronde MBO opleiding of studerend voor HBO en/of ruime ervaring op dit niveau
  • Je hebt ervaring in een vergelijkbare rol binnen een accountantskantoor of administratiekantoor of je hebt minimaal drie jaar relevante werkervaring
  • Je hebt ruime ervaring met Excel en Word
  • Je bent een team teamspeler
  • Je bent analytisch en opbouwend kritisch
  • Je toont initiatief en bent ambitieus
  • Je hebt een commerciële en flexibele (klantgerichte) instelling en je communiceert soepel

Het spreken en schrijven van de Engelse taal is gewenst.

Arbeidsvoorwaarden

Administratiekantoor Gerrits biedt jou een goed salaris en uitstekende gezamenlijk in te vullen secundaire arbeidsvoorwaarden aan. Bovenal bieden wij een uitdagende werkomgeving en flexibele werktijden, met voldoende ruimte voor studie en privé-leven en sporten etc. Overige randvoorwaarden van ons kantoor zijn:

• Informele en professionele werkomgeving
  • Training on the job
  • Twee keer per jaar ontwikkelingsgesprek
  • Korte communicatielijnen met collega’s
  • Veel ruimte om ervaring op te doen
  • Studiekosten regeling
  • Vanaf 24 uur per week (gemiddeld)

Het werk wordt hoofdzakelijk op ons kantoor gedaan. Soms verricht je je werk bij klanten.Herken je jezelf in dit profiel, en heb je er zin in om ons team en kantoor te versterken, stuur je sollicitatie met motivatie en CV dan per email naar : zie indeed

Soort dienstverband: Fulltime, Parttime

Salaris: €3.500,00 - €4.500,00 per maand