Welkom bij les zwemmen van VZV!

Onze zwemlessen worden gegeven op maandag- en woensdagavond tussen 18.00 uur en 20:00 uur. Lesdagen- en tijden verschillen per badje. Voor het A-diploma oefenen de kinderen 2x per week en voor de overige diploma’s 1x per week.

Uw kind wordt opgeroepen vanaf de wachtlijst zodra hij/zij (bijna) 5 jaar is. De reden hiervoor is dat er bewezen is dat kinderen op die leeftijd sterker zijn, zich beter kunnen concentreren, beter kunnen coördineren (armslag en beenslag tegelijk) en meer uithoudingsvermogen hebben.

Wij geven les volgens de laatste eisen van de Nationale Raad Zwemveiligheid (nrz-nl.nl). We zwemmen 3x per lesjaar af in zwembad de Heerenduinen, zie ook ons jaarrooster.

Wanneer uw kind het diploma heeft behaald, gaat hij/zij automatisch door voor het volgende diploma totdat uw kind het complete zwem ABC heeft.

De contributie is een jaarcontributie en wordt, middels een automatisch incasso, ieder kwartaal geïnd. Na het behalen van het B diploma kan uw kind zonder extra kosten deelnemen aan het mini waterpolo.

Er wordt bij ons gezwommen in kleine groepjes met minstens 2 lesgevers. Onze enthousiaste lesgevers zijn opgeleid door de KNZB en zijn allemaal vrijwilligers vandaar dat we de scherpste prijs in de regio kunnen aanbieden.

U kunt de vorderingen van uw kind volgen vanaf de publiekstribune.

Eventuele vragen kunt u na de les aan de lesgever van uw kind stellen of via het contactformulier die te vinden is op deze website.

Hieronder nog wat spelregels en tips voor de veiligheid van de kinderen:

* Na de zwemles geen douchegel of shampoo;

* Geen ouders toegestaan in de douche ruimte;

* Kinderen laten zwemmen in nauwsluitende badkleding (geen lange bermuda’s of badpakken met rokjes eraan) en geen ondergoed onder de badkleding;

* Bij besmettelijke aandoeningen (bijv: waterpokken, roodvonk, krentenbaard, hoofdluis, e.d.) is uw kind niet welkom op de zwemles.

* Pleisters zijn niet toegestaan.

* Fotograferen en filmen (ook met smartphones) is verboden wegens de privacywet.

Wij wensen de kinderen (en ook u als ouder/verzorger) veel zwemplezier toe bij VZV.