Gedragsprotocol

VZV is een vereniging waar gezelligheid en topsport worden gecombineerd. Plezier in de zwemsport staat daarbij voorop! VZV vindt het niet acceptabel dat zich daarbij ongewenste situaties voordoen, daarom heeft VZV dit gedragsprotocol vastgesteld.

Wat?

Ongewenste situaties zijn: intimidatie, pesten, verbaal geweld, lichamelijk geweld, aan andermans spullen komen en ander fout gedrag. Hieronder valt ook ongewenst gedrag tegen scheidsrechters, jury en kaderleden en tegenstanders.

Wie?

Het gedragsprotocol geldt voor alle leden, maar ook voor familie, vrienden en begeleiders.

Waar?

Het gedragsprotocol geldt binnen het zwembad, maar ook daarbuiten. Het geldt in het zwembad van IJmuiden, maar ook in andere zwembaden. Het geldt op internet, aan de telefoon of iedere andere vorm van communicatie.

Waarom?

Leden en vrienden van VZV hebben respect voor elkaar. Hierin past geen asociaal gedrag.

Wat dan?

Bij overtreding van dit gedragsprotocol wordt de volgende sanctie opgelegd.

Na eerste overtreding:

waarschuwing.

Na tweede overtreding:

schorsing voor één maand van alle verenigingsactiviteiten.

Na derde overtreding:

uitsluiting (royement) van lidmaatschap VZV, of indien hij/zij geen lid is van VZV, schorsing van alle verenigingsactiviteiten.

Dreigen met geweld:

Geweld of dreigen met geweld wordt niet getolereerd, en zal gevolgd worden met een onmiddellijk en onherroepelijk royement van de vereniging.

Kosten:

alle kosten (schadevergoeding, herstelkosten, boete e.d.) worden in rekening gebracht bij de overtreder.

Wie bepaalt?

Alle leden en vrienden van VZV zorgen ervoor dat het gedragsprotocol wordt nageleefd en gerespecteerd. Het bestuur van VZV voert de sancties uit.

Gedragsprotocol VZV versie 1.1 oktober 2017