spelletjesmiddag een succes

4 juli 2021 21:00

de spelletjesmiddag die de AC organiseerde voor de jeugd van VZV viel goed in de smaak. Om 13.00 uur verzamelden er zo,n 20 kinderen die stonden te trappelen om te beginnen. Natuurlijk moest er eerst tekst en uitleg gegeven worden en groepjes gevormd worden. Spelletjesleidster Meike leidde alles in goede banen, waarna de spelletjes konden beginnen.

Met ondersteuning van Tessa, Martijn, Merel, Marja, en Renee werden de spelletjesparcours onder soms hilarische taferelen afgewerkt. Al gauw bleek dat het succes van sommige spellen afhing van samenwerking, en behendigheid. vooral het eierlopen vergde enige behendigheid en voorzichtigheid. Het helmdragen en planklopen was vooral een kwestie van samenwerken. Ondertussen was Meike druk doende met het maken van brooddeeg om na de spelletjes hun eigen broodje te bakken bij het kampvuur, waarna ze hun zelfgebakken broodje gevuld met bruine suiker op mochten eten. Uw fotoverslaggever kreeg ook een broodje met bruine suiker, en dat smaakte verbazend goed.

Na het bakken van de broodjes stonden de attributen voor het laatste spel al klaar.  Dit spel was een combinatie van behendigheid en samenwerking. Men moest met een ballon tussen de buik een parcour afleggen waarbij de ballon niet mocht ontsnappen, of knappen. Hier en daar dwarrelde er toch wel een ballon door de lucht, maar er is niet een ballon geknapt.

Natuurlijk is er ook weer een mooie fotoreportage gemaakt die u hier kunt bekijken.