Nieuwsbrief september 2018

Beste leden, ouders, verzorgers, familie, vrienden en sponsors van de Velser Zwemvereniging!

Bestuur

De zomer is voorbij, de zwemlessen en trainingen zijn weer begonnen! Een nieuw seizoen waar weer een hoop staat te gebeuren. Hoe verloopt het met de nieuwe NPZ licentie, hoe houden de teams zich in de nieuwe klassen en welke uitdagingen staan we er als Bestuur weer voor. Ik heb er in ieder geval weer zin in. U ook?  Zeker met de aftrap van de eerste VZV Business Club meeting op 29 september. Hopelijk lukt het de Sponsor Commissie om een aantal mooie bedrijven aan onze club te verbinden. Verder is het Bestuur druk geweest met het zoeken van badwater. Een complete herenselectie op een half bad is gewoon niet wenselijk. De uitbreiding hebben we gevonden in Hoofddorp. Daarbij doe we gelijk eer aan onze clubwaarden, namelijk hiermee creëerden we gelijk extra ruimte voor onze kanjers van de toekomst. Dit vergt nog enig overleg binnen het bestuur omtrent de financiele invulling maar voorop staat dat VZV durft te investeren in zijn talenten! Binnenkort hoort u hier meer over.

Ook tav de toegangsbandjes wat nieuws. Iedereen is natuurlijk inmiddels bekend maar de gemeente Velsen heeft het zwembad (vanuit accountancy oogpunt) opdracht te geven te monitoren hoeveel bezoekers er gedurende een heel jaar nou binnenkomt om zodoende te bepalen hoeveel gemeentegeld er naar het zwembad gaat voor personeelskosten, onderhoud etc etc. Daarvoor is het van belang dat ALLE VZV'ers MET het toegangsbandje door het draaihekje richting de zwemzaal gaat. De registratie van onze gasten die via het open poortje op de zaterdag bij de waterpolo wordt vanuit het bestuur en de ledenadministratie verzorgt richting het zwembad. Laat u alstublieft niet verleiden om ook door dat poortje te gaan daarmee frustreren we het systeem en hebben we uiteindelijk alleen onszelf ermee. Vragen hierover kunt uiteraard stellen aan de ledenadmin of de voorzitter via het contact formulier.

Elementair zwemmen

Gelijk aan het begin hadden we mooi nieuws vanuit de Commissie Elementair Zwemmen. Vader en dochter Ben en Sigrid Sliggers zijn geslaagd voor hun examen om als examinator op te mogen treden tijden het ABC afzwemmen. Daar zijn we trots op! Ben en Sigrid hebben een certificaat gekregen en een mooie bos bloemen (uiteraard van onze sponsor bloemenkraam De Rozenhoek in de Velserbroek). Klik hier voor de foto!

Ook zijn er ontwikkelingen om nog meer aandacht te geven aan zwemles van (wat oudere) statushouders. Hiermee pakt VZV zijn sociaal maatschappelijke rol met beide handen op.

Waterpolo

U heeft het vast gelezen in onze zomer bulletins. De selecties waren al volop in training toen u misschien nog aan de costa of aan de Riviera lag te zonnen. Helaas heeft de trainingsarbeid van Dames 1 nog niet het gewenste effect met een wat stroeve start in de beker en de competitie. Maar we kennen de equipe van coach Guus van Thiel als een echte diesel die gedurende het seizoen op stoom komt, getuige de 2e plek eind vorig seizoen.  De heren gaan voortvarend van start onder leiding van nieuwe coach Joachim de Ruijscher die ondersteuning heeft gehad in de vorm van teammanager Sandra Kayzer. Speciale trainingssessies werden er zelfs georganiseerd. Dat leest u hier! Ook de de jeugd is weer enthousiast begonnen en in november is er alweer een toernooi gepland.

Sponsor Commissie

Naast de VZV Business Club hebben natuurlijk ook nog onze VZV fifty-fitfy club, waar u voor slechts €50,- al lid van bent en een mooie sticker op ons bord krijgt. Een mooie laagdrempelige manier om uw club te ondersteunen en inmiddels al  bijna 30 leden/donateurs. Dank daarvoor! Maar doet u ook mee? https://www.velserzwemvereniging.nl/1143/fifty-fifty-club/

Activiteiten Commissie

Ook de AC gaat in volle vaart door met het creeeren van dat echte VZV clubgevoel. vrijdag 5 oktober hebben we weer onze vertrouwde spelletjes avond en zaterdag 27 oktober staat in het teken van het VZV OktoberFest in het clubhuis van onze vrienden van Rugbyclub The Smugglers in de Velserbroek. U snapt natuurlijk wel hoe u verkleed kan komen die avond!

Ik wens u allemaal een fijn seizoen en hoop u snel weer te zien in het zwembad.

Met sportieve groet,

Sven vd Vlis